søndag 15. juli 2012

Vi planter i hagen


Et Opal plommetre ble plantet i juni, det har vokst, og hjorten har ikke funnet det enda.

Selv om plen m.m ikke er på plass, så er både rips, (Roseita), solbær, (Narve Viking) og stikkelsbærbusker ( Hinnonmaki Red) plantet, og gror så det nesten viser fra dag til dag. Herlig. Gleder meg til innhøsting, og lage syltetøy. men det blir ikke i år. Iallfall ikke av disse buskene. Får ta meg en tur på torget og få tak i bær der. Solbærsyltetøy, rips og banan, rørt stikkelsbær, nam nam.

                                                    
Jordbærplantene mine (usikker på sort, tok de fra min barndoms hage) står fortsatt i potter på verandaen, og de har jammen bær! De har fått større plass og vokse på, (større potter) men jeg håper at jeg snart kan få laget pallekarmbed til dem.


Hekken på plass
      



Junisøtmispel Alvdal E klar til å bli hekk









Magnoliaen blomstrer i år også. Den fikk vi i fjor sommer. Fantastisk at den likte seg ved den store steinen og bekken. Magnolia stellata. Stjernemagnolia



En syrin som jeg ikke vet navnet på. Tok en stikling før jeg solgte mitt kjære sted på søre luten.
husker at den har litt mørkerøde, hengende blomster.

Ingen kommentarer: