mandag 24. mars 2014

Mye husbygging

nå om dagen, ikke vårt, men ett av våre barn som bygger. Vi vil jo gjerne hjelpe til så de kommer seg i hus snart. Så hele lørdagen gikk med denne gangen også, og det er kjekt. Jeg tror jeg skulle vært snekker eller noe sånt.  ☺ Liker godt fysisk arbeid.
Litt gimping blir det, men armene mine er liksom oppbrukt når jeg har bært og holdt diverse plater m.m en hel dag. Så i dag blir det et gammelt bilde vist frem, et bilde som jeg holdt på å gi bort da jeg rydda barndomshjemmet. Heldigvis beholdt jeg det, og har det på det rommet som jeg kaller biblioteket. ☺

Og siden vi snakker om bibliotek, så må jeg få anbefale Mokka av Tatjana de Rosnay, forfatteren av bl.a Saras nøkkel
" Med varme og humor beskriver Tatiana de Rosnay svakhetene i menneskelige relasjoner i en verden som dreier seg om håp og ønsker.
Justine lever et stille og rolig liv med sin familie i Paris inntil en dag tilværelsen snus på hodet. Sønnen Malcolm på 13 blir overkjørt og havner i koma. Føreren av bilen fortsetter i høy fart, og øyevitnene rekker ikke å notere hele bilnummeret. Tiden som følger er preget av sorg, sjokk, frykt og sinne – mot sjåføren som stakk av og mot politiet som ikke prioriterer saken. Justine bestemmer seg for selv å ta opp jakten på sjåføren, mot ektemannens vilje. Ved hjelp av tips fra en politimann kommer Justine på spor av Eva, eieren av den mokkafargede mercedesen. Hun konfronterer henne med det som har skjedd og oppdager den smertefulle sannheten bak Malcolms ulykke.
«Her har de Rosnay igjen lyktes i å skrive en virkelig pageturner.» Cosmopolitan"
Dette er lydbokforlaget sine ord, og jeg er svært fornøgd med oppleseren, Ingrid  Bergstrøm. Hun har gjort en svært god jobb.
Noen flotte personligheter i boka....selvsagt  Justine, moren som opplever at gutten hennes blir påkjørt, Sorgen, sinne, fortvilelsen, apatisk, frustrasjonen, pågangsmot, kunne sikkert sagt mer om henne.        Denne Eva, som eide den mokkafargede mercedesen,  har en sønn med Asperger, og alt det andre som etterhvert kommer opp i dagen, og likevel, for et medmenneske.
Kan ikke si noe mer.....les boka, eller hør Ingrid Bergstrøm lese den, det var som sagt en opplevelse.

Ingen kommentarer: