onsdag 1. desember 2010

1.desember

Jeg er veldig glad i engler. Jeg har laget mange, fått mange, og kjøpt mange. Noen er helårs-engler, men de fleste blir tatt frem til jul, eller nå i advent. En hver dag. Og det vil jeg dele her med deg som gidder å lese.  Jeg vil også ta med en sang, eller et vers, der engler er med. Det er min adventkalender.

Denne kjøpte jeg på ferie engang, på mollerenshus.no


En stjerne skinner i natt

Nå er den hellige time
vi står i stjerneskinn
og hører klokkene kime
nå ringes julen inn

Englene synger høyt i kor
synger om fred på vår jord
verden var aldri helt forlatt
en stjerne skinner i natt

En nyfødt kjærlighet sover
nå er guds himmel nær
vår lange vandring er over
stjernen har stanset her

Englene synger høyt i kor
synger om fred på vår jord
verden var aldri helt forlatt
en stjerne skinner i natt

Se himmlen ligger og hviler
på jordens gule strå
vi står rundt krybben og smiler
for vi er fremme nå

Her kan vi drømme om den fred
som vi skal eie en gang.
For dette barn har himlen med
og jorden fylles med sang.

www.youtube.com/watch?v=A0eEtLceMAU





2 kommentarer:

Anonym sa...

Fine mammaen min! Det var en koselig adventskalender :)

Unknown sa...

Takk, jenta mi. Nå er det med sang og musikk.