søndag 28. november 2010

1.søndag i advent

Vis detaljer
Nå tenner vi det første lys,
alene må det stå.
Vi venter på det lille barn
som i en krybbe lå.

Det ser ut som om jeg har blitt en søndagsblogger, Det er mulig at det kan ordnes slik at det ikke er tilfelle. Får faktisk litt kritikk. " du må oppdatere oftere". Skal prøve, fra onsdag.
Advent er en fin tid,  jeg synes det, og mange synes det. Men ikke alle har det så godt i disse dager, og dem må vi huske på.
En svært kjekk gutt som jeg kjenner godt, han gledet seg over at nå er det advent, og da er det snart jul. Og da, da kan han ta frem litt av sin egen julepynt. Han har nemlig egen julekrybbe. Og den skulle stå på nattbordet hans.






Som du ser, så har også Knerten fått lov til å være med, og det ser ut som om vismennene
er i dyp konversasjon med denne
flotte figuren.
Herlig!!! 

I går, lørdag, besøkte jeg "Gamleskulen" i  Mauseidvåg.  Hva er det? Jo, flere kunstnere som har gått sammen, og har dette huset som utstillingslokale, og også salg. Og kurs. Og jeg vet ikke hva. Mat og kaffi. Absolutt verdt et og flere besøk. Her er fine maleri, toving og filting, en del søm, ++
I dag besøkte jeg, med flere, Moloveien i Ålesund. Det var en svært kald fornøyelse, men så masse fint å se, og kjøpe for den som ville det. Reine 17. mai stemninga, bortsett fra julemusikken.
En annen ting jeg gjorde i går, det var rydding rundt vårt nye hus. Det var veldig kjekt, og jeg mener det. Kaste søppel i container, plukke opp plankebiter som kan brukes til ved. Jeg er en stor tilhenger av gjenbruk.
Så da gjenstår det å innvitere til en liten bildeseanse. Velkommen.
Har forresten lagt ut  bilder på noen andre sider også.
Du får kikke dersom du har lyst.

Ingen kommentarer: