søndag 21. november 2010

Hvorfor heter det hurtigrute?

Vesterålen
Ja, nå har jeg altså reist til Trondheim med hurtigruta, og det var en kjempeflott tur. Men jeg lurer på hvorfor det heter hurtigrute. Avgang fra  Ålesund kl.15.00, og fremme i Trondheim neste morgen i 06-07-tida. Var det hurtig?  Men iallefall, en fin reisemåte, og jeg kunne virkelig ha tenkt meg en lengre tur med denne ruten!  Vi hadde et strålende vær. legger noen bilder av turen på bildesiden. I Trondheim var det kaldt. 7-8-9 minus, ja det er kaldt nok for meg. Men det var fint vær, julepyntet by, ekstra god frokost på Rica Nidelven, og gode og rolige dager hos Hanna Marie. Masse gåing, og utrolig nok, lite handling, en god del lesing og strikking, og litt film. Når man har sett Pride and Prejudice noen ganger, så er den veldig fin til å strikke til.  Du hører den flotte musikken, den nydelige måten å snakke på, og så ser du opp av og til. Det gjorde Hanna Marie og jeg, nemlig.  
Hovedetasjen på huset vårt kom på torsdag, så det var spennende å komme hjem og se det. Måtte opp i huset selv om det var mørkt. Vil du se kveldens bilder, så klikk deg inn på Hus.

Ingen kommentarer: