fredag 15. august 2014

ARONIA-BÆR, SVARTSURBÆR

                                            er igrunnen nytt for meg.
                                       Vet at en del juice er tilsatt aronia,
                                      mest for fargen, nydelig mørk rød,
                                       men aronia er også svært rik på
                                         antioksydanter og vitaminer.
                                    Og jeg har da altså 25 slike busker/trær!!!
                                       Og som nå har begynt å produsere bær.
                                   Noen som har erfaring med denne typen bær?
                                      Vil ta vare på den, og bruke den til noe....

                              Før vi bygde hus, var det her på tomta mye vill-jordbær.
                                  Og jammen bryter den seg gjennom, trass i 
                                            sprenging, graving og stein
                                      "Mor med tusen barn" er vel en annen plante,
                                         men denne kvalifiserer til navnet.
                                        Jeg måtte bare gi moren og barna litt næring.
                                                   De var så tynne og spinkle
                                     Hvordan det vil gå med dem, det vet jeg ikke.
                                           men jeg måtte bare prøve.

                                        I morgen er det ikke hagearbeid,
                                   da skal jeg ikke plante 4 solbærbusker,
                                     ikke ta hånd om sultne jorbærplanter
                                               ikke plukke aroniabær,
                                                   for da er det
                                            ♥ ♥Rennebumartnan ♥ ♥
                                          
                                                         



           

Ingen kommentarer: