søndag 4. mai 2014

En fin dag nærmer seg slutten,

og en ny dag starter snart. En ny dag med nye sjanser og muligheter til det meste. Måtte vi bruke den nye dagen på en god og kjærlig måte overfor de vi møter.
Jeg har brukt litt av helga til lesing, ikke at det er så uvanlig. Jeg leser mye, og hver dag. Fikk lyst til å dele med deg et dikt som jeg las i dag. Et dikt av Ragnvald Sørheim

Hjertets rom

Uten det evige lyset
er alt tomt og fattig
Uten dette indre livet
er alt bare jag etter luft
Det er som å gå i ring
Det er som å gå i blinde
Det er som å seile uten noen til styre båten
De som vil gå på denne veien skal
finne styrke i hverdagen
De som leter etter sannheten
skal finne den
Her ligger svaret på verdens kav etter
kjærlighet og fred
Svaret på hvile og håp
Det er vanskelig å finne
for de som stenger
men lett for de som
lukker opp
Det er vanskelig å finne for de
som selv vil være sterke
men lett å finne for de
som ser at de er svake
De som banker på denne døra
skal få den åpnet opp i hjertets rom

Litt opprydding på sybordet må til nå om dagen, har en tendens til opphoping av ufoer. Men nå er jeg godt i gang med å hanskes med dem, de blir færre etterhvert ☺
Disse ensfarga var modeller som jeg laget til den  jentegruppa som jeg er med i. De fikk prøve broderi på maskin, og sy seg mobilveske.
Det var populært ☺Så hadde jeg brodert noen motiv på restestoff, og det ble da altså dette                                                                                                     
                                
   Ønsker deg ei god uke.

4 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Fint dikt!
Og UFO er det godt å bli ferdig med :-)

Ha fin ny veke!

Atelielykke sa...

Disse var fine.legger meg til som følger

Unknown sa...

Veldig koselig at dere kom innom. Velkommen som følger.

ReidunA sa...

Fine mobiletui , og likte løperen i det forrige innlegget veldig godt , crazy quilt er morsomt å sy :)