mandag 6. januar 2014

Maskinbroderi, gimping, hairpin lace

selv om jeg har gjort det før. Det første bildet er tegnet med tusj, det andre brodert på maskin.
 Og hvorfor gjøre noe sånt? Jo fordi en del barn skal tegne seg selv, være med å se at vi får tegninga inn på PCen,(scanne), jeg tar det inn i Digitizer og stingsetter det, for så å legge det inn på symaskina, og barna skal få være med å sy. De får velge farge, og trykke på knappen, m.m !! Og derfor måtte jeg altså lage et selvportrett først ☺
Bortsett fra en koselig kveld sammen med venner, så har helga blitt brukt til lydbok og lading av batterier. Nemlig en del på arbeidsrommet. Som jeg sa i siste innlegg, så er det gimping som er prosjektet  en stund fremover. Gjorde ferdig to, og startet på et annet.
        Denne gimpet jeg i etterkant av et kurs, men laget den til nå. Synes den ble koselig.

                           Så var det dette prosjektet som ble til en barnehals/krage
 Gimpet 4 bånd med 250 løkker,  heklet/flettet sammen to og to (se av og til på vrangen at det ikke har lurt seg bort en løkke, irriterende å oppdage det når du er ferdig)

                                              På siden er det også flettet to og to,
endene skulle settes sammen ved å vri den ene enden en halv omdreining, = Møbius bånd
                                                Og her er halsen ferdig!

Gimping er enkelt, kjekt, og det går ganske fort. Anbefales. Vi på passe på denne "utryddingstrua" teknikken!

1 kommentar:

Solveig sa...

Flinke Aud! Gler meg til å sjå kunstutstillinga dåkka.