lørdag 21. september 2013


      
Ser at det er to uker siden siste blogginnlegg. Det er ikke bra. Dagene har det med å fly avgårde. Jeg må jo på jobben hver dag, så er det en del frivillig arbeid, og mine kjekke barnebarn vil og så ha av min tid. Og det er koselig. Det er når de er små man bygger relasjoner.

 Ellers er Tirsdagsdamene, reisen til Lourdes  ferdiglest."Tirsdagsdamene - reisen til Lourdes" av Monika Peetz
Eller rettere sagt, ferdighørt. Anbefales. Forlaget skriver:
Fem venninner på pilegrimsferd. En henrivende og til tider komisk roman om en reise som forandrer alt. I 15 år har de vært bestevenninner. Hver første tirsdag i måneden treffes de fem damene i sin franske yndlingsrestaurant, og en gang i året hygger de seg med en felles weekendtur. Men dette året er alt forandret: Judith er nettopp blitt enke og vil foreta en pilegrimsreise til Lourdes i sin avdøde manns fotspor. Fylt av omtanke for sin sørgende venninne, beslutter Tirsdagsdamene seg for å følge henne på reisen. Underveis kommer de fem damene litt etter litt på sporet av en hemmelighet, som får konsekvenser for alles liv og setter deres vennskap på en hard prøve. 
Nå har jeg lånt Syv dager med Tirsdagsdamene. Gleder meg til å begynne på den.


                      Her er en liten lue som jeg laget nå en dag. Enkel, veldig enkel, men forhåpentligvis brukbar. Og litt restegarn mindre.
             

Ingen kommentarer: