mandag 25. mars 2013


           
En tegning av bjørnekam, og et bilde av et brodert palmeblad, det kan gi så mange tanker.
Vi har jo nettopp hatt palmesøndag, og  lurer du på hva det er, og hva som skjedde da, så kan du google ordet. Det broderte bildet av palmebladet har jeg sammen med noen andre bilder, (som jeg vil vise om noen dager,) samlet i en mappe for å minne meg selv på at en vakker dag vil jeg lage en collage av disse bildene. På en eller annen måte, brodere dem alle sammen........
I barnehagen har vi jo fortalt om palmesøndag, snakket om at folket viftet med palmeblader, og vi har sunget "Hosianna, Davids sønn". I år som som alle andre år. En gang vi var på tur i skogen, så var det en gutt som ropte, glad og lykkelig, at han hadde funnet mange hosiannaer.  Det var altså bjørnekam han hadde funnet.☺
De barna,  de barna!
Så var det litt om lesestoff.
Anne De Graaf,
Forfatteren av den historiske triologien som strekker seg fra ca. 1945 og frem til 90-tallet.
Brød på vannet, Der flammen brenner, og Ut av den røde skyggen.
Om Piekarz-familien i Polen,  krig og flukt,  fangeleirer og og frihet, spionasje og bibelsmugling
tro og tillit, etterkrigstid og forfølgelse, om barn og ungdom, om avhengighet og avrusing, om kjærlighet, forsoning og tilgivelse.
Bøkene kom ut i 2011, og jeg er glad for at jeg har lest dem. Anbefales. Ikke gi opp selv om det kan være litt vanskelig i starten. Det er på en måte to paralelle handlinger som går i hverandre...
Finnes som lydbok.








Ingen kommentarer: