mandag 4. juli 2011

Ferie!!!!!

Ja, ferie. Det er et nydelig ord, ekstra flott for meg nå i starten av juli. Skal komme tilbake i slutten av måneden og kanskje utdype det da. Ferie, uten en konkret ferieplan. Det er faktisk herlig på det næværende tidspunkt. Ja, jeg er tidlig oppe, men ferie behøver ikke bety at man skal sove lenge, bare slippe å ha på vekkerklokka. Hva betyr det om man våkner kl. 7? Da kan man ha en lang og god dag og " forøvrig kan man gjøre det man vil"  Det som gjorde at jeg våknet og ikke fikk sove igjen var ikkepositive tanker på en viss mann i byggebransjen. Men ikke s at han skal ødelegge denne dagen.  Boka "Fredags-strikke-klubben"
 ble da redningen denne tidlige lørdagsmorgenen. Og kaffe.

 I butikken til Georgia møtes de, kvinnene i denne boken, og vi blir kjendt med dem og deres historie. De er i utgangspunktet svært så ulike, men av en eller annen grunn har de havnet i butikken til Walker and Daughter, og etterhvert utviklet det seg til et møte på fredagen. En strikkeklubb.
Anbefales. Lettlest og underholdende.
Selv om fortellingen ikke var helt slik som jeg ville at den skulle være.
Faren er at du blir inspirert til strikking.
Finnes visst også som lydbok. Og det er kommet ut to bøker til om de samme damer.
Og, det skal bli film ut av denne boken, med Julia Roberts som Georia.
Gleder meg!


Kommer tilbake om ikke så brått....

Ingen kommentarer: