lørdag 5. mars 2011

Vi er inne i den første vårmåneden....

En av de veldig mange flotte morgenene på disse trakter.
Ja, nå er det vår(måned), men snøen har altså lagt seg igjen. Men om ikke så altfor lenge så kommer Tante Tø og jager bort Kong Vinter. Har du ikke hørt om disse to?  I barneboka " Oles skitur" av Elsa Beskow møter vi bl.a. disse skikkelsene.   
Og at det er vår, (snart) det har jeg bevis på.


10.02.11
alene puslete
liten og gul
i vårsol i mars
blant ugress
fra i fjor
                                                       
                     
 
03.03.11
Det er vår!
Akkurat her eg står –
ber eg våren,
med andakt,
i hendene mine…
- ei vakker,
lita, kvit
      snøklokka.













   Hva jeg ellers gjør når jeg ikke ser etter våren?
Ingenting. Lufta, piffen, energien, tiltakslysten, arbeidslysten, det er borte vekk. Pakket ned i en eller annen kasse sammen med alt det andre som er borte vekk... Kanskje kasse nr. 73...?  Orker ikke lete før jeg vet når jeg får ta i bruk det nye kjøkkenet i det nye huset.
Det er nesten ferdig. Har lagt ut bilder.
I dag er sofaen  på det som en gang var syrom,  senere tilfluktsrom, nå altmuligrom (botsett fra bad), beste plassen på jord. Jeg har ikke konfekt, men noe som ligner. Og masse lesestoff og filmer. Så det ligger an til en usosial kveld! Ha en flott kveld, og søndag, dere som følger meg.
Ble forresten veldig positivt overrasket, var innom på en eller annen side,  og såg at jeg hadde hatt 70 besøk de siste 7 dagene!
Velkommen igjen!

Ingen kommentarer: