tirsdag 25. februar 2014

Unge jenter som vil sy,

 det er gøy det. Tok med meg en broderimaskin på  Mix Club, (mange barn og unge på forskjellige grupper, jeg er med på designgruppa.) Her applikeres det, penal eller til annet bruk, og de laget lomme til mobiltlf.
  Det er jammen gøy å sy når man kan sitte med hendene i fanget, 
var det en av jentene som sa.
En som er ferdig, en nesten, og den tredje har bare fått broderi.
 Disse laget jeg som modeller til jentene.
Og når jeg var i farta med lommer til mobilen, så ble det også disse tre,
 mer og mindre ferdig.
Så tok jeg og starta tre maskiner på en gang Leita opp den gamle Pfaffen, den er jammen god å sy med, men veldig tungvindt med brodering. Og det er så lenge siden jeg brukte den, at jeg måtte stå med bruksanvisningen  nesten hele tiden. Men den skal brukes til vanlig søm nå, og forresten, Benita Tornholm, som i Benitas bilder, bruker en sånn maskin til sine bilder. Og hun lager mye flott!

Janome 10001 har jeg sydd på leeeenge. Og den er god......, og så er det denne
Nydelig!


1 kommentar:

Fjordheim sa...

Har til gode å sy med broderimaskin. Ser spennende ut.
Har en gammel bernina som syr greit og som har
broderisømmer. Men du må jo styre den selv.
Men til litt pynt på saker og ting er det jo greit.
Var veldig moderne den gangen jeg kjøpte den.
Så koselig å kunne være med å lære de yngre til å sy.
Ønsker deg en god dag :)