torsdag 13. februar 2014

Jammen bra at hukommelsen ikke er så bra på alle områder,


ellers ville jeg vel ikke hatt en så fin tur på hurtigruten som jeg nå hadde på tirsdag.
Avgang kl 15, i strålende sol og nesten blikkstille. Etterhvert ble solen avløst av en like strålende måne, og stjerner, og vi, + mange som var turister på ordentlig, ble forespeilet nordlys. Kanskje. Det var visst passe klart og kaldt... Turen på akterdekk i månelys og kulde ble kort,  jeg var ikke kledd for uteliv nattestid på en båt, så det ble tidlig kveld på lugaren med lesing for meg
Nordlys heter båten, og jeg hadde lugar med utsikt til to orange livbåter. Så det var kort vei....
Fin lugar, nyoppussa, og det var vel ikke så rart.

 Denne båten brant for et par år siden, men det tenkte ikke jeg på..... men vi kommenterte til hverandre hvor fin og ny den såg ut. Vi hadde det fint, god middag, og bedre frokost. Så var det et møte i Trondheim, og selvsagt en tur på Dromedar. En søt chili kaffe hører med til en Trondheimstur.


                                                                   

Ingen kommentarer: