søndag 2. februar 2014

Søndagskjole?


Er det denne jeg tar på meg idag?
Nei, denne får vel henge der den henger, på en perlebesatt henger ☺                         Eieren, dvs. overtakeren, har hengt den så flott opp på sitt arbeidsrom. Det hadde ikke jeg gjort, som var eieren. Det er min konfirmasjonskjole. Så jeg plasserer den under kategorien Gamle saker og ting

                                   Så en bok til dere som er interessert i det.
                                                   "Blomstenes hemmelige språk - roman" av Vanessa Diffenbaugh
                                              " En rose er en rose er en rose"
               Dette er Vannessa Diffenbaugh sin første roman. Og FOR en bok!
Omtale fra forlaget
"Victoria har vokst opp i forskjellige fosterfamilier og har aldri latt noen få komme nær innpå seg. Blomstene og deres betydning er blitt hennes måte å kommunisere med verden på. Som 18-åring bor hun i en liten avsidesliggende park i byen, der hun har skapt sin egen hemmelige hage. En dag møter hun blomsterhandleren Renata som blir imponert over Victorias kunnskaper om blomsterspråket. Hun tar Victoria med til blomstermarkedet, der Victoria møter en mystisk ung mann som skal vise seg å ha forbindelse med fortiden hennes. Snart må Victoria ta et farlig valg - tør hun å satse alt for å finne lykken? Vanessa Diffenbaughs roman er en rørende og medrivende historie om kjærlighet, håp, frykt, blomster og ufravikelig vilje."  "Hvordan kan hun elske, når hun aldri har blitt elsket?"
 Dette er en historie  som vil treffe deg rett i hjertet og som du vil bære med deg lenge etter at siste side er lest. Det er noen dager siden jeg var ferdig med den, og har  ikke kunne begynt på en ny bok enda, for denne henger i tankene og i følelsene enda. Og jeg må si at jeg er litt fasinert av blomsterspråket. Mon tro det vil ha noe innvirkning når jeg nå omsider skal lage hage????
Et par filmsnutter til slutt....


                                                                                                                                                                     
                                                             
 Ha en nydelig søndag!

Ingen kommentarer: