søndag 30. mars 2014

Gimping (hairpin lace), og lite symaskinlyd nå om dagen.

Det er så mange andre gjøremål som bare MÅ gjøres nå.  Det roer seg etter 8. april, så da blir setter jeg igang maskinene. Viss det ikke blir altfor fint vær. Det er noe som heter hagearbeid, og egentlig så liker jeg det svært godt, når hagen først er der. er der. Men vår hage er stein, berg, uferdig skråning, mangel på trapp, mangel på jord, og ++++.
Jeg skulle vært hagearkitekt, eller hva det nå er, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, eller hvor jeg skal begynne.
Håper på noen lyse ideer som kan bli realitet.
Men jeg har laget denne prøvelappen
                   Foran                                                                      Bak
   

Et lite trekant sjal til en liten jente.
Har ikke prøvd det på enda, så jeg vet ikke hvordan det vil se ut, eller passe.            Startet med oppskrift, gikk som vanlig bort fra den, og endet opp slik.
Brukte litt boka  Hekle, hakke, gimpe  av Gerd Fjellanger. den boka kan jeg anbefale, masse flott  der. 
Ellers så blir det spennende å se hva det blir ut av dette her.  Dette er da mitt,hva man kan kalle det, ja det får vi se når det blir ferdig. Har laget starten på et armhull. ☺ Litt inspirert av spanske og russiske sider og filmer. De kan MYE. Ikke det at jeg forstår russisk, annet enn et par,tre ord. For så vidt ikke spansk, heller. Men jeg har to øyne som jeg kan se med, og med heklekrok og gimpenål i handa, Ja, så blir det slik.☺                                                                                                                              Men nå  er det kurs de neste 3 dagene, kofferten er pakket, masse garn er med. Skulle tro jeg skulle på gimpekurs.☺ Men det er nok ganske teoretisk, ja.
Flyet venter, jeg må stikke!

Ingen kommentarer: