tirsdag 18. mars 2014

Gimping, hairpin lace.


Her har jeg laget meg pulsvarmere og et sjal, og er svært fornøgd. Startet med sjalet,  og oppskrift fra boka, Hekle, hakke og gimpe, men gikk bort fra den, og laget mitt eget. Hadde så masse garn at det ble pulsvarmere også, og kanskje et pannebånd. Sydde perlene på pulsvarmerene, men på sjalet tredde jeg dem inn på tråden, og heklet de på. Det er artig med gimping. Det er så mange måter men kan hekle de gimpede båndene sammen på, eller strikke de sammen, og mange måter  man hekler i midten av båndene når man gimper. Masse ideer og hjelp å få på Youtube ☺

4 kommentarer:

Fjordheim sa...

Så flott dette ble.
Du er flink. Sikkert morsomt dette.
Ønsker deg en god kveld .)

Mia sa...

Så fint det blev. Du är verkligen god på gimping :)

Unknown sa...

Takker! Jeg stortrives med gimpegaffel og heklekroken.:)

Marit Johanne sa...

Så fint det blir med gimping! Det er vel en teknikk som ikke er så mye brukt nå. Morsomt med noe litt annerledes.