søndag 18. oktober 2015

Hekling / Crochet


Det har vært litt frem og tilbake med meg, blogging eller ikke blogging. Hadde tenkte å slutte, men det ble litt vanskelig det også. Så jeg ser hvordan det går. Prøver med litt bilder m.m ☺
Jeg har vært delvis ute av drift, en arm og en skulder som trøbler litt. Og det er ikke enkelt når man egentlig ikke kan være uten et håndarbeid. Ingen har sagt at jeg ikke skal strikke og lignende, men jeg har gjort mindre enn ellers. Er kanskje litt bedre nå, og det er jeg glad for.
                              Ingrid Elise på 4 ønska seg jakke med "ikke lange hender" ☺
                     Jeg måtte prøve meg på en litt luftigere hexagonjakke enn de jeg laget tidligere,
                                                   så da ble den sånn, ikke langarmet, ca 3/4
                                                                   Heklet i Duett


 

                                                          Så en boktittel:
                                          TO SEKUNDER FØR MIRAKELET
                                                         av Agnes Ledig
                                                           utgitt i 2015
 «To sekunder før miraklet» er en roman om å reise seg etter en krise, å åpne seg for andre mennesker, å la seg beruse av de små øyeblikkene – om de gangene man kjenner hjerteslagene helt ut i fingertuppene.
Agnès Ledig, som fikk den franske bokhandlerprisen for denne boken, har en unik evne til å forene alvorlige og dramatiske episoder med optimisme, humor og ømhet. Agnès Ledig er jordmor i Alsace, og begynte å skrive da hennes sønn Nathanaël fikk leukemi.
                                              Og jeg sier: Les den eller hør den!

4 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så fin jakke!

Høyrest ut til å vere ei god bok!
Takk for tipset!

God betring og fin veke til deg :-)

Fjordheim sa...

Ei fin jakke til ei lita frøken.
Ikke så veldig ivrig med
bloggingen jeg heller for tiden.
Men har ikke helt lyst til å gi meg.
Får bare blogge når en har tid og overskudd.
Ønsker deg en fortsatt god høst :)

Birthe Marie sa...

Så fin jakke til den skjønne jenta. Ser at den har fått korte hender, som jenta ønsket. ;-) Veldig fint heklemønster. Takk for boktips. Jeg leser lite, men har i blant lyst å få ryddet tid til ei bok. Det er bare så mye annet som tar tiden min hele tiden. Jeg vil notere tittelen. Bloggen kan jo bare være der, og så legger du inn når du kjenner at du har lyst og overskudd. Så håper jeg du snart er bra i armer og skulder så du kan kose deg med håndarbeid igjen. :-)

Elina sa...

Takk for kjempefin blogg :)