torsdag 23. januar 2014

Gimping, maskinbroderi,

strikking, lesing..... og masse på jobb + litt til pågår. Derfor lite bloggtid, dessverre.
Men her er jeg innom, litt ekstra lykkelig i kveld, fordi oppskriftheftet til denne genseren dukket opp igjen, etter mange etterlysninger både her og andre steder.
Så nå er det et håp om at den kan bli ferdig..... bare jeg finner flettepinnen ☺☺         Skal kjøpe en ny på lørdag.
Tanken var at jeg skulle lage litt forskjellig i gimping, hårnålsteknikk, hairpin lace, Haarnadel  et eller annet.
Vi skal "fordype" oss litt i teknikken i husflidslaget nå ut over våren.
Så her er et halvferdig arbeid, både båndene og sammenhekligen er annerledes enn det jeg har gjort før. Artig med noe nytt.
På lesesiden er det Blomstenes hemmelige språk...... gleder meg til vår og sommer og hagearbeid. Maskinbroderte selvportretter (ikke mitt) i bhg er  noe jeg vil vise når vi er ferdig... over helga.
Ha ei flott helg


1 kommentar:

ReidunA sa...

Hei ,- så hyggelig at du vil være med på min give-away , det gjorde at jeg fannt din blogg , jeg strikker ikke mer, men liker å se på hva andre lager for noe fint , så legger meg til som følger av din blogg , så er det lettere å finne tilbake :)