søndag 17. november 2013

Absolutt på tide med ett innlegg nå.

Kan ikke skylde på reise til Langtvekkistan, heller ikke har jeg vært syk, men tiden  har rett og slett bare flydd avgårde. Nå tar jeg resten av helga i sofakroken, med  beina opp, og Pc på fanget.
Mange ting har skjedd i det siste, det viktigste  skjedde i dag, nemlig dåpen til mitt femte barnebarn
                      

Fylt av glede over livets under,
med et nyfødt barn i våre hender,
kommer vi til deg som gav oss livet.
 
Fylt av beven foran ukjent fremtid
legger vi vårt barn i dine hender.
Det som skjer i dåpen, gir oss trygghet.

Fylt av undring er vi i din nærhet"
Du som bærer verdensrommets dybder,
venter på de små og tar imot oss.

 Ved ditt verk, ved Kjærlighetens vilje,
er vi født på ny til liv i Kristus,
til et åpent liv i tro og tillit.

Og ved tidens grense lever fortsatt
dine løftes-ord ved døpefonten,
dåpens lys forblir når livet slukner.

Større rikdom enn hva ord kan romme,
har du gitt oss gjennom dåpens gave.
Herre, la vår tro bli fylt av glede"

En fin dag sammen med familien ligger bak oss, og lille frøken her har på seg dåpskjolen som jeg strikket til vårt første barn i 1980, og mange har brukt den siden.
                             8-åringen laget sitt eget kort til dåpsbarnet, synes det var flott ,jeg
Ønsker dere alle en god mandag.
 

1 kommentar:

Fjordheim sa...

En flott dåpskjole på ei lita skjønn jente.
Ja dagene går litt vel fort mange ganger.
Ønsker deg ei herlig uke :)