søndag 8. september 2013

Nydelige, sommerlige høstdager

Fantastisk søndag, med barn og barnebarn, fjøre, pølser på termos i mangel av engangsgrill, godterifrosker i fjøresteinane, kort sagt, god søndag.

Tre flotte gutter i alderen 2-8 år har vært mye sammen med farmor denne helga. Vi har vært på biblioteket, selvsagt, der er det flott barneavdeling, vi har hoppa på trampoline, plukka plommer, hatt pannekaker til kveldsmat to kvelder, og i dag, fjøretur.

Ellers så er jeg så heldig at jeg har blitt farmor igjen, til ei nydelig jente. Så nå har jeg tre gutter og to jenter. Det  er fantastisk☺

Men den siste tiden har det vært lite sy-romaktiviteter. strikketøyet er med overalt, og litt vokser det. Det blir både jakke og kjørepose til slutt.
Jeg leste/ hørte Åndenes hus av Isabell Allende. 14 cd-er. Da jeg skulle ta den siste, lå det en helt annen cd der. Krise. Men nå har jeg fått den, og jeg anbefaler denne forfatteren. Tidligere leste jeg Øya under havet, og det blir nok flere bøker av denne forfatteren


Romanen tegner fascinerende bilder fra et kontinent som i dag vies stor oppmerksomhet. Ikke minst gir møtet med kvinnene i boken leserne en stor opplevelse. Som vel ingen annen moderne roman fra Latin-Amerika er Åndenes hus blitt – i beste forstand – folkelesning.
Åndenes hus ble også en stor suksess som film i 1993 – i Bille Augusts regi og med Meryl Streep, Jeremy Irons og Glenn Close i hovedrollene.
«Romanen er et mirakel. Punktum.»
Tor Edvin Dahl, Aftenposten
«En gang imellom kommer det seilende en roman med stor R … en fargerik familiesaga full av myter og magi.» 
Ja, dette var ikke mine ord, men jeg er enig. Oppdaget at denne boka er også blitt til film.
Nå er det Tirsdagsdamene, som er på pilgrimstur.

Ingen kommentarer: