søndag 28. juli 2013

O herlige ferie,.... en billedkavalkade

Nå har jeg reist hit og dit i to uker, så nå skal det bli godt med litt hjemmeliv. Og hagearbeid.
Siste uke tror jeg at jeg var i et annet land, i en drømmeverden, i et eventyr.        
På Skei traff jeg denne karen, det var visst godt og varmt for han også, minst 25 grader var det der.                                        På Skei er det altså et Julehus, vel verdt et besøk om man er på de kanter.  Men nå skal jeg ikke snakke mer om jul
Jeg besøkte Mundal i Fjærland, for jeg har hørt så mange snakke om  Den norske bokbyen.  Er du interessert, så klikk på linken så får du vite mer. Jeg vil dit en gang til, og ha goooood tid.

                          Måtte kikke litt på Bøyabreen når jeg likevel kjørte forbi....
                                         Så startet eventyrreisen



Fra Rysjedalsvika var det en flott fergetur over Sognefjorden.
     

                                      "Ankomst om få minutt"         Krakhella
      Fjell og berg og stein i massevis,
og overalt vokste det nydelig 
     purpurlyng
 






                                    Her er det øyer og fjorder, fantastiske solnedganger,
                                                 flotte båtturer og flotte mennesker.
                                                   Det er Solund kommune
                                                             Anbefales




 
Da må jeg slutte her....... selv om det er masse mer.
Reis dit, og opplev den unike naturen, MEN, det er vel helt sikkert at været ikke alltid er så flott som det vi hadde.



Ingen kommentarer: