onsdag 20. februar 2013

    
    Denne saken har "stjålet" masse av tiden min i det siste.  Men jeg lærer!
                                      
                                         Janome Digitizer MBX V4.0 by Wilcom Coming Soon, Compatible with new Horizon Memory Craft 12000 Embroidery Machine and prior models including MB4 , Janome Digitizer MBX Version 4.0 Software, Dongle, CorelDraw Essentials X5 & Photo Paint, For Horizon Memory Craft 12000 Embroidery Machine, MB4 Etc
 For mange år siden kjøpte jeg Digitizer Pro, som da var en stingsetting- og konverteringsprogramvare i maskinbroderiverdenen.  Jeg leste til øyet ble stort og vått, og lærte en del, og brukte det litt. Programvarer er stadig i utvikling, også dette. Jeg oppdaterte, men det ble lite brukt en tid da syrommet mitt var nedpakket p.g.a husbygging og diverse. her om dagen oppdaget jeg at jeg var lysår fra siste oppdatering, og det gjorde jeg noe med i forrige uke. Nå er jeg oppdatert, iallefall pc-en, og jeg jobber med saken for min egen del. Her kan jeg f.eks lage egne design, stingsette clipart, scanne barnetegninger og stingsette dem, fotos m.m. Veldig kjekt med et så godt verktøy.  Var ellers en tur i Trondheim i helga, besøkte min kjære datter, og hva fant jeg der? Frem fra glemselen; disse to.
En genser som jeg strikket til meg selv en gang på -80 tallet, og en del av julegardiner som jeg sydde da.
Gardinene blir brukt som helårs, og genseren.....heter det hønsestrikk, eller var det noe annet? Hvordan kunne jeg få tid til å strikke noe sånt  med fire barn rundt meg? Og så til og med til meg selv? Vel vel, jeg strikker nå også, og  starter symaskina hver dag jeg er hjemme. Minst en søm hver dag, det var mitt nyttårsforsett, laget i februar! Viser resultatet i neste innlegg. Så følg med, følg med ☺

Ingen kommentarer: