mandag 26. november 2012

                                             ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
                    Kjennskap har utviklet seg til vennskap, til KJÆRLEIK! (det ordet er finere enn kjærlighet)
Før helga var jeg ikke helt fortrolig med denne maskina, nesten litt redd den, iallefall dersom en av trådene røk. Nå kan det ryke der det vil, jeg åpner opp, rydder i floken uten bruksanvisning!!, merk dere det, dere som bruker og erte meg fordi jeg leser bruksanvisning. Det er bra litteratur, det, skal jeg si dere. 
ja, jeg var altså på kurs i helga, i overlock. Og lærte masse. Fantastisk lærer, Tove Fevang. Det visste jeg igrunnen fra før, var en gang på et ukeskurs på Holmen Gård med henne som kursholder.
Vi tredde maskin, og vi tredde maskin  mange ganger, til det ikke var skummelt lenger.☺
Og vi sydde prøvelapper i øst og vest, små og store, og hadde det veldig kjekt. så kjekt at vi har planlagt en syhelg i januar, uten lærer.
Her er noen av prøvelappene...
En genserprøvelapp i pingvinstoff. Noen fikk veldig lyst på noe med pingviner på da lillebroren fikk strikket pingvindress. Så da ble det en genser. Så en fleecelueprøvelapp..., en gullstjernedukprøvelapp som er kantet  med rullefald i gulltråd☺, masse små prøvelapper og et chiffongskjerf-sjalprøvelapp. En litt smal løperprøvelapp i et annet stjernestoff ble også sydd..... og lånt ut før det ble avbildet.
Nå skal jeg ikke sy prøvelapper på en stund. Men sy skal jeg....


 

2 kommentarer:

HannaMarie sa...

Fine! Har du tenkt at noen spesielle skal ha den stjernelua eller?

Unknown sa...

Ser du en stjernelue?☺ Fleecelua er rosa, og ikke så stor, så viss den passer så går den vel til den minste jenta i familien. Stjerneduken blir vel i stua, det er en gammel Princess-rest.