mandag 17. september 2012

Hvorfor har vi ikke Stof og stil??????

Jeg bare spør.☺ I Oslo og Drammen har de hver sin butikk, de kunne vel ha greid seg med en på deling, eller? Sørlendingene har en i Kristiansand, bergenserne har, ja, og så trønderene. Tenk om vi kunne hatt en i Møre og Romsdal, helst i Ålesund, men jeg er villig til å reise til Molde.
Jeg besøkte altså trønderne sin butikk nå på lørdag. Jeg var sikkert litt av et syn der jeg vandra inn, stod midt på gulvet og bare så og så til øyet ble stort og vått, og haka datt lenger og lenger ned. Som om jeg ikke har sett så masse stoff før....... Og jeg ville bare ha og ha og ha.....
Jada, det ble brudd på innkjøpsstoppen. men jeg tror jeg var fornuftig. Ingen lappestoffer denne gang
To rester av LilleMartine, kjekt og ha. Så litt genserstoff til de søte små.
Prøver for tiden og bli godvenner med overlock maskinen min, og jo mere vi er sammen, jo gladere vi blir (i hverandre) Selv om vi krangler litt innimellom.
har hatt denne maskinen en stund, men lite brukt. Nå blir det altså gensersying.
Her er den første.
Den er nesten ferdig. Mangler sømmen nede, på armene og rundt halsen. Her kan kanskje DU hjelpe meg?  Hvordan får jeg et fint opplegg på genseren, slik som på ferdigkjøpte? Jeg vet at med en Coverpro så kan jeg sy proffe sømmer, og en Coverpro står veldig langt oppe på lista. Men kanskje får jeg en "proff" søm med overlocken eller den andre symaskina? Tvillingnål og elastisk søm? Har ikke hatt tid til å prøve. Råd mottas med stor takk☺


Ingen kommentarer: