onsdag 1. april 2015

Sarah Lark og hekling


Den lange, hvite skyens land


                         
Vil på det varmeste anbefale denne boken! Jeg emigrerte fra England til New Zealand en gang på 1800-tallet sammen med hovedpersonene her, det virket iallefall slik. Forfatteren drar oss med, jeg var i sauefjøsen, ble skitten på skjørtekanten, og red bortover i full galopp! (som om jeg kan ri!) Boken gir innblikk i historien til NewZealand, til maorene, og måten deres å leve på, hvordan det var å komme til landet som emigrant. Jeg var lei meg da boken var slutt, men svært glad da jeg oppdaget at det var den første i en triologi! Boka kom ut i 2013
Jeg leste den som lydbok ☺ ikke så uvanlig det, for da kan jeg gjøre andre ting ved siden av.  Og denne gangen var det å montere en heklet jakke med gimpede kanter, + pulsvarmere

Den er ferdig nå, men har glemt å ta bilde.
Kommer i morgen.

Jeg er forresten i gang med bok nr.2,
Maorienes sang

2 kommentarer:

Fjordheim sa...

Høres ut som ei spennende bok
Ekstra flott når en føler en ermed i det som skjer.
Ha ei velsignet god påskehøytid :)

Fjordheim sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.