torsdag 8. august 2013

Jeg er ikke ferdig med sommerferien, og fuglene signaliserer høst. Noe er galt.
Bildet er dårlig, tatt gjennom vinduet med mobilen. Og fulene var nesten i Syden før jeg rakk å reagere, men de er der, mellom høst og nå ☺ Satt med frokosten ved kjøkkenbordet, og der fløy de så selvsikkert i plogformasjon......







På en kafe i Ørsta fant jeg denne espressokannen.
Eller rettere sagt bildet av den. Syntes den var litt stilig.
Under den, eller kanskje skal jeg si; over vannkranen står det lille skiltet
                     Badning
                     forbudt
Det var rettnok en liten kum der.......
Men kafeen anbefales, Fugl Føniks
rent, pent, god mat, nydelig kaffe, hyggelig atmosfære ☺


Denne henger på en skapdør på et kjøkken .......(ikke mitt),
men den har vært min, for ca noen 10 år siden. Det var en papirdukke som jeg kunne skifte klær på, og som jobbet i kjøkkenet.
Nå tror jeg hun sitter fast bak komfyren...som egentlig er veldig stilig. Det er kjempekjekt at noen bryr seg om disse gamle tingene som jeg da har samlet på i en kvinnealder.



Ellers er det hagearbeid, eller rettere sagt steinplukking, siste dagene av ferien går til. Og plenfrø. Sakte sakte sakte blir det skikkelig plen, og mindre stein.
Rips er kommet i balje, og må foredles i morgen.
Ønsker deg en fin fredag ♥

Ingen kommentarer: