lørdag 2. mars 2013

Frokosthilsen fra arbeidsstua.

Når jeg er alene blir det ofte frokost på arbeidsstua, som jeg kaller det. Jeg tok jo kjellerstua til arbeidsrom. Og digger det!☺♥
Er snart på vei til husfliden for å kjøpe garn til en ufo. To av disse ufoene er ferdig, nemlig skjerfet i hullmønster, og sauelua. Vottene er fortsatt 1 1/2, og ikke helt par. De til høgre er laget i nålbinding.
For mange år siden gikk jeg et kurs, og laget votter i nålbinding. Nålbinding er en svært gammel teknikk, før strikking. "Det er en primitiv måte og lage tekstiler på" stod det i en bok, og man bruker en spesiell nål til å binde(sy) med. Jeg har nåler av tre, men kunne være av bein (hvilke,vet jeg ikke) og av jern også.  Jeg fikk altså lyst til å lage mer, og kom så langt før det ble tomt for garn. Og det er leeeeenge siden. Så det blir dagens handel, tror jeg. Jeg har jo innkjøp-stopp både på garn og stoff. Egentlig. MÅ bruke av det som ligger.........
Holder fortsatt på med prøvelapper in-the-hoop. Dette er det siste bokmerket.
Brukte her en rivevliselin som jeg ikke haer brukt før, og som ikke egner seg så godt til 
slike broderier der man bør rive helt inn til ytterkanten.
Denne ble liksom litt frynsete....
Men som mitt bokmerke duger det. Sitter en del med Digitizer og vil prøve meg på egne design. Time will show!
Ha en fin lørdag, selv om været er grått (iallefall her)


1 kommentar:

2ne sa...

Mange strikkeprosjekter på gang her. Flott bokmerke du har laget :-)