torsdag 23. februar 2012

Flere vårtegn

Snøen ligger i hvite flekker
-brune blader og strå iblant-
vannet bruser i alle bekker,
men ved bekkens leirete kant
der står selja dryssende full,
skinner som både sølv og gull-
full av gåsunger store og små,
noen gule og noen grå.

Joda, jeg er her, det er bare det at blogging er ikke det viktigste i livet, derfor kan det bli litt lenge mellom hver gang. Men i kveld vil jeg prøve å få til et lite innlegg. Har hatt en " latedag" i dag, og det er godt av og til. Har avspasert, og var så fornuftig at ingen planer ble lagt. Var en tur i byen, med ( ikke uten) min datter, og vi  kjøpte bare en salat og litt frukt. Har strikket på gravemaskingenseren til (snart) 3 åringen, viser den snart her.
 Jeg har en side med UFOer. Disse UFOene har jeg nå gått til kamp mot. I dag gjorde jeg ferdig en. Den handler om tidlig vårtegn
En eller annen har skrevet dette diktet, artig med dialekt.

Det e pitlemann utroligt,
men me ser jo at de kan:
ud av kalla, hara jorå
komme snøklokkene fram!
.
Det e det fina med våren,
og det e et klart bevis:
nytt håb kan spira
onna møje snø og is.
.
Men mange myste håbe
når samfunnet bler kaldt,
og kjærligheten drebes
i konkurransen øve alt.
.
Se: snøklokker i hagen,
vokse alltid flerr i lag,
di vett å holla sammen,
når di strekke seg mod dag.


Ingen kommentarer: