fredag 4. februar 2011

Snufsensprall og grønne edderkopper

 Overskriften er fra ei barnebok om Julie i Havrekleiva av Kari Vinje.
Her i huset avløser vi hverandre med snufsing og feber, nå er vi to. Ikke så masse edderkopper, iallefall ikke grønne, og den ene som har bodd i bur på peishylla, han Store Petter Edderkopp, ja han bor i Bergen nå. Han er visst en tarantell, og den var IKKE min. Men jeg har matet og vannet han. Alt man gjør for de barna.                                                    Jeg har vært hjemme fra jobb i to dager, tror det er ny personlig rekkord. I går var alt best i liggende stilling, med lag på lag med ull og fleece. I dag er jeg sånn ca. normalt varm, og har vært oppegående for det meste. Jeg har lest....... i lange baner... med paracet  innabords. Den som er interessert i Gifttreet, gå til boksiden. Begynte på en ny bok for 17 sider siden, Lengselens port, av Melanie M. Jeschke. Har lest den en gang før, for noen år siden, og husker at jeg likte den. Ellers så går dagene og ukene forsatt fort. Huset skal jeg vise litt av i morgen, håper jeg. Vil nok en tur opp og se, og ta noen bilder. Bilder ja, jeg var på fotokurs for en uke eller to siden. Fikk det av to av mine kjære barn til jul. Atter en gang,TAKK! Vi var 7 damer som fikk et kurs. Kursholderen kom hjem til en av oss, og vi holdt på i timesvis. Lærte og repeterte om lukker og blender og ISO. Veldig nyttig. Og jeg vil bruke speilrefleksen mer, og lære mer. Må få se og vise noe bildesiden......men ikke i dag, tror jeg.
Ha en flott helg. I morgen tror jeg det blir mest å se på hussiden.

Ingen kommentarer: